
Játékszabályok

Játékbemutató
Köszönet a d3meeples csatornának a nagyon jól sikerült játékbemutatóért! :)

Játék fázisai és menete
I. Játék kezdete
A játékosok kockadobással kiválasztják, hogy ki legyen a kedvezményezett játékos, aki a laphúzást követően eldöntheti, hogy ki kezdje a játékot. A következő laphúzási opciók közül lehet választani:
1) Adott játékos felhúz 7 lapot a kezébe.
2) Adott játékos kiválaszt egy maximum 2-es szintű Kezdő kártyát a fő paklijából, majd lefordítva maga elé helyezi. Ezután a paklit megkeveri és felhúz további 6 lapot a kezébe.
A lapok megvizsgálása után a kedvezményezett játékos eldönti, hogy melyik játékos kezdje el a játékot. Ezt követően a játékosok felfedik egymás előtt a Kezdő lapjaikat (ha van), majd a kezükben lévő lapokból kivehetnek tetszőleges számút (akár mindet a Kezdő lap kivételével), melyek helyett ugyanannyit felhúzhatnak, végül pedig a kivett lapokat visszakeverik a fő pakliba. Ha a játékosnak volt Kezdő lapja, akkor a kezébe veszi.
Jó tudni: A laphúzási opciótól függetlenül végül mindkét játékos 7 lappal a kezében kezdi el az első körét.
II. Kezdő fázis
Ebben a fázisban kezdődik el az adott játékos köre, ahol a következők mennek végbe:
- A tétlen (passzív) karakterek kifordulnak a tétlenségből és aktívvá válnak (lásd: Fogalmak - Tétlenség)
- A játékos szintet emel (a maximális szint 6)
- Minden olyan passzív hatás vagy képesség, ami a következő kör elejére hivatkozik, a kezdő fázisban megy végbe (lásd: Fogalmak - Hatás)
Jó tudni: Ebben a fázisban nem aktiválható egyéb hatás vagy képesség, és nem használható ital kártya sem. A játékos kezdő szintjére hatással lehet a pakli formátuma is.
III. Laphúzó Fázis
A laphúzó fázis elején minden játékos a maga körében húz 1 lapot (a kezdő játékos az első körben nem húz lapot). Ebben a fázisban az adott játékos körönként egyszer eldobhat 2 kártyát, hogy a paklijából fel húzzon helyette 1 kártyát.
Jó tudni: Ebben a fázisban nem aktiválható hatás vagy képesség, és nem használható ital kártya sem.
IV. Taktikai Fázis
Ebben a fázisban a játékos sorrendtől függetlenül körönként egyszer az alábbi lépéseket hajthatja végre:
- Lehelyezhet 1 karakter kártyát aktívan (függőleges helyzetben) a karakter szintjével egyenértékű Életerő áldozásért cserébe, amit ezt követően akár tétlenségbe is fordíthat (vízszintes helyzetben)
- Akár minden karakter esetén kijátszhat 1 képesség kártyát (csak folyamatos, gyors és báb képességet)
- Akár minden karaktert felruházhat 1 felszerelés kártyával
- Kijátszhat 1 ital kártyát
A taktikai fázis pontosan az első ellenséges célpont kijelöléséig tart. Ezt a célpont kijelölést és ezzel a támadó fázisba való átlépést az ellenfél Gyors képesség kijátszásával megakadályozhatja (lásd: Foglamak - Képesség).
Jó tudni: Ettől a fázistól a játékos aktiválhat hatásokat. Ha ebben a fázisban a karaktered használt képességet, akkor a Támadó fázisban már nem használhat, de fizikai támadást még végrehajthat.
V. Támadó Fázis
A támadó fázisban a karakterek és bábok támadásait külön-külön kell végrehajtani. A játékos dönthet úgy, hogy adott karakterrel vagy bábbal nem cselekszik. A karakterek és a bábok a kijátszásuk körében (tehát az első körükben) nem hajthatnak végre Támadást, másnéven Fizikai Sebzést (de okozhatnak sebzést saját hatással, vagy Azonnali képességgel).
Támadható kártyának minősül:
- Minden ellenséges karakter, vagy báb kártya
- Minden szövetséges karakter, vagy báb kártya
- Minden ellenséges karakterre szerelt, páncél értékkel rendelkező folyamatos képesség, vagy hátas kártya
- Minden szövetséges karakterre szerelt, páncél értékkel rendelkező folyamatos képesség, vagy hátas kártya
- Ellenfél Nemes kártyája (ha nincs aktív ellenséges karakter, vagy báb kártya)
- Saját Nemes kártya
Karakterek esetén a támadások kiválthatóak Azonnali képességekkel, melyek kijátszási feltétele, hogy a karakter rendelkezzen Fegyverzet típusú Felszerelés kártyával.
A fizikai támadásokat át lehet vállalni a saját Nemessel (ha nem érhető el Nemes a pakli formátumban, akkor saját életerőből), ilyen módon nem a karakter szenvedi el a sérüléseket, hanem a saját Nemes (vagy a saját életerő). Az így átvállalt sebzés nem osztható szét semmilyen módon. Ha egy karakter páncél értéke 1 alá csökken, akkor meghal, ekkor a karaktert birtokló játékos húz egy lapot, függetlenül attól, hogy a halott karaktert lefordította, vagy valamilyen okból a gyűjtőbe dobta. Ha a halott karakter a gyűjtőbe kerül, onnantól nem számít halott karakternek, csak gyűjtőben lévő lapnak.
Az ellenfél Nemese:
- nem célozható és nem támadható, ha van elérhető ellenséges karakter, vagy báb kártya
- nem célozható képességgel
Ebben a fázisban a játékos kijátszhat 1 ital kártyát, ha ebben a körben még nem játszott ki.
Jó tudni: A karakterek saját magukat nem támadhatják meg. Körönként csak egy alkalommal játszható ki ital kártya.
VI. Kör vége
A játékos a köre végén az alábbi lépédeket hajtja végre:
- Minden olyan hatás vagy képesség végbemegy, ami a kör végére hivatkozik
- A játékos kijátszhat ital kártyát, ha ebben a körében ezt még nem tette meg
- A játékos átadja a körét a másik játékosnak, aki a saját Kezdő fázisába lép
Jó tudni: Ebben a fázisban még aktiválható hatás.
Játék vége
A játék azonnal véget ér, ha az egyik játékos lefordította a negyedik (halott) karakter kártyáját, vagy ha 1 alá csökken az adott játékos életereje. Ezekben az esetekben a másik játékosé a győzelem.
Kártya felépítése


Játéktér

- Játékos saját Nemese (életerődet és szintedet kockákkal is jelölheted)
- Húzó pakli lefordítva
- Dobó pakli, másnéven Gyűjtő
- Aktív Karakter függőlegesen elhelyezve
- Karakterre felszerelt Fegyverzet helye
- Karaktetre felszerelt Páncélzat helye
- Fegyverzet és Páncélzat fejlesztése, valamint a rá felszerelhető folyamatos képesség elhelyezése
- Hátas képesség elhelyezése
- Csatatérre szerelhető folyamatos képesség elhelyezése
- Ellenfél aktív Karakterei
- Halott Karakter és hozzá tartozó kártyák lefordítva
- Tétlen Karakter vízszintesen elhelyezve
- Báb képesség elhelyezése Karakter mezőn
- Karakterre szerelhető folyamatos képesség
- Kiemelt kártyák, melyek nem a húzó paklihoz tartoznak
Laptípusok és használatuk
A Nemes
A Nemes jelképezi magát a játékost. Ez a kártya nem része a paklinak, így gyűjtőbe sem tud kerülni. A paklit alkotó lapokból legalább 10 lapnak a Nemes kasztjával azonos kasztúnak kell lennie (az ezen felüli lapok más kasztba is tartozhatnak, de belőlük is minimum 10 azonos kasztú szükséges.). A Nemes lap nem használható minden játékformátumban, például kezdő paklik esetén. Amennyiben a formátum megengedi a használatát, akkor a Nemes kártyát a játék kezdetekor fel kell fedni, és ki kell helyezni a csatamezőre. A játékos a Nemes lapján fogja elhelyezni a szint jelölőt és az életerőt jelölő kockát is (Nemes nélkül a jelölő kockákat jól látható helyre kell rakni). A Nemes csak a játékos saját paklijára hat, ha csak máshogy nem rendelkezik.
Karakterek
A karakterek a játék legfontosabb lapjai, két fajtájuk elérhető: Zsoldos és Hős. Karakter kártyát körönként egyszer játszhat ki a játékos, mely lépés előfeltétele az Életerő áldozás (lásd: Fogalmak - Életerő Áldozás). A karakterek lehelyezési sorrendje kifejezetten fontos, az új karakterek mindig egy másik szövetséges karakterrel szomszédos karaktermezőn helyezhetőek el a játék során csak jobbra, vagy csak balra haladva. Ha egy karakter meghal (1 alá csökken a páncél értéke), akkor a felszereléseivel együtt lefordítva a helyén marad, vagy bizonyos esetekben a gyűjtőbe kerül, például 1-es szintű karakterek esetén. A halott karaktert birtokló játékos húz egy lapot (akkor is ha a karakter a gyűjtőbe került). A Zsoldosok esetén a pakliban 4 azonos nevű lehet, míg a Hősök esetében 2.
Felszerelések
A felszereléseknek két alapvető csoportja van: Fegyverzet és Páncélzat. A felszerelések altípussal is rendelkeznek, mely lehet Alap, Fejlesztés vagy Relikvia. Az alapfelszereléseket bármely karakterre felszerelhetjük, melynek szintjét nem haladhatja meg a felszerelés szintje. Az Alap felszerelésekre Fejlesztés kártya rakható le. Fejlesztést követően az Alap felszerelés hatása inaktívvá válik, csak a sebzést örökli meg tőle a Fejlesztés kártya. A Relikviák olyan különleges felszerelések, amelyeknek nincs fejlesztésük és csak Hősökre szerelhetőek. A pakliban 4 azonos nevű felszerelés kártya lehet, kivéve a Relikviák esetén, ahol ez a szám 2.
Képességek
A képesség kártyák a karakterek cselekedeteit jelképezik, kijátszásukhoz több típus esetén Fegyverzetre is szükség van. Minden karakter körönként csak 1 képességet használhat. A képességeknek több fajtája van (Folyamatos, Báb, Azonnali, Csapda, Gyors, Hátas), melyek különböző helyzetekben használhatóak:
• Folyamatos és Báb képesség csak és kizárólag a taktikai fázisodban játszható ki. Kijátszásukhoz nincs szükség fegyverzetre, viszont használatuk után a karakter a támadó fázisban már csak fizikai támadást hajthat végre. A folyamatos képességeket a lap által leírt helyzetben lehet használni, amelyekből egy-egy felszerelhető: karakterre, fegyverzetre, páncélzatra és csatatérre. A báb képességet üres karaktermezőre lehet kijátszani. A báb kártyák a karakterekhez hasonlóan a lekerülésük körében nem hajthtnak végre támadást. Ha a báb páncélértéke 1 alá csökken, a gyűjtőbe kerül.
• Azonnali képesség csak és kizárólag támadó fázisban játszható ki, méghozzá fizikai támadás helyett. Kijátszásához a Karakternek Fegyverzetre is szüksége van alapesetben.
• Gyors képesség bármely játékos taktikai fázisában kijátszható, ha a kijátszó karakter rendelkezik fegyverzettel. Ha az ellenfél azonnali képességgel jelöl ki karakter kártyát, és erre a másik játékos egy gyors képességgel reagál, akkor az azonnali képesség visszakerül a kijátszó játékos kezébe, először a gyors képesség megy végbe. Ezután az ellenfél folytathatja a taktikai fázisát (a taktikai fázis pontosan az első célpont kijelöléséig tart), vagy újra megpróbálhat átlépni a támadó fázisába.
• Csapda képességek az ellenfél taktikai és támadó fázisában játszhatóak ki, és csak olyan lapok ellen, amellyekkel kapcsolatba (interakcióba) kerül a kijátszó karakter. A csapda kártyák különlegessége, hogy a szintjüknél nagyobb kártyára nem játszhatóak ki, kivéve Karakter támadás esetén. A csapda kártyát csak fegyverzettel rendelkező karakter játszhatja ki.
• Hátas kártyát csak a taktikai fázisban lehet kijátszani, kijátszásukhoz fegyverzetre nincs szükség. A hátasok minden esetben karakterre szerelhetőek. A karakter nem viselhet egyszerre csak egy hátast, vagy egy karakterre szerelhető folyamatos képességet. Ha egy karakter meghal, akkor a hátasa visszakerül a játékos kezébe, ellenben ha a hátas hal meg, akkor a kártya a gyűjtőbe kerül. A Hátassal felszerelt Karakter célozható, valamint a Hátas kártya is külön célozható.
Italok
Ital kártyából körönként csak 1 használható, melyet a pakli formátumtól függően a Nemes vagy a játékos játszhat ki. Az Ital kártya hatása a lapon megfogalmazott módon azonnal végbe megy, esetekben az aktuális körvégéig tart. A Nemes csak a vele megegyező kasztú Ital kártyák kijátszására képes. Az Ital kártyák csak a vele megegyező kasztú kártyákra játszhatóak ki.
