Gyakran Ismételt Kérdések

A lenti leírás gyűjtemény tartalmazza az adott kártyák használata esetén esetlegesen felmerülő kérdésekre az egyértelműsítő magyarázatokat. (A lista folyamatosan frissül a visszajelzések alapján. Utolsó frissítés: 2021.05.28.)


Könnyű Medveszőrme Vért és Nehéz Medveszőrme Vért

A lapon leírtak a saját és az ellenfél körében is érvényesek, mindkettőben aktiválhatóak.


Éjjeli Vadász, Bereni Lándzsás Felderítő és Déli Fali Kapuőr

Az Éjjeli Vadász a kijátszásakor ha kap fegyverzetet, akkor rögtön tud támadást végrehajtani, de csak ha van lent egy ellenséges karakter akit támadhat. Bábot és Nemest nem támadhat ilyenkor, valamint ha van gyakorló báb a játékban ez a hatás nem érvényesülhet, hiszen nincs legalább egy támadható karaktere az ellenfélnek. Csak a kijátszás körében érvényes a hatása, mely hasonlóan igaz a Bereni Lándzsás Felderítőre és a Déli Fali Kapuőrre is.


Bizáncváradi Veterán Lövész, Bereni Halálmágus és Vöröskövi Bányász

A BV Veterán Lövész plusz képességsebzése csak az általa használt képességekre vonatkozik, mert nincs kiemelve a szövegezésében, hogy "Minden szövetséges". Ez a Bereni Halálmágusra is hasonlóan igaz, tehát a lélek képességek sebzésének növelése csak az általa használt lélek képességekre vonatkozik. Ezt a logikát követve pedig az is igaz, hogy a -1 fegyverzet szint is csak magára a Vöröskövi Bányászra érvényes.


Óvárosi Villámhajlító és Óvárosi Lemeztáncos

Laphúzás csak a Villámhajlító által használt elektromos képességekre vonatkozik. Akkor is ki tud játszani Föld képességet, ha nem tud érte lapot eldobni, tehát nincs előfeltételes hatás használat hasonlóan, mint az Óvárosi Lemeztáncos esetén, amely fegyverzet nélkül is dobhat el lapot.


Andrea, a Hideg Bűvölő

Bármelyik képességgel pusztít el lapot (tehát nem csak Jég képesség esetén), húzz egy lapot.


Sokkolás és Gömbvillám

Kijátszásuk után az ellenfélnek rögtön (azonnal) döntenie kell, hogy eldob-e egy lapot a hatás megszüntetése érdekében, hiszen ezek azonnali képességek.


Vöröskövi Felderítő és Fényerdei Amazon Íjász

Mind a Vöröskövi Felderítő, mint a Fényerdei Amazon Íjász esetén igaz, hogy a sikeres találat egyaránt vonatkozik fizikai támadásra és képességhasználatra is, tehát mind támadás, mind képesség használat esetén is érvényesül a lap hatása. Viszont a lap feltétele hogy ténylegesen sikeres legyen a támadás ( tehát nem kap Ólom Lábat ), vagy sikeres legyen a képesség használat ( tehát nem kap Bénitó Lövést ).


Fényerdei Üregi Sárkány

Az Üregi Sárkány minden ellenfelet sebezhet a hatásával, kivéve Nemest. A hatása ennek a báb képességnek pontosan az, hogy kioszt 6 képességsebzést, ami nem vihető ki Nemesre, annak ellenére, hogy hatás.


Rontás Pálcája

Ha a megcélzott karakter belehal a sebzésbe, akkor az ellenfél először eldob egy lapot a Pálca által, mielőtt felhúzná a halott karakterért járó lapot. 


Varázstudó Rabszolga

A Varázstudó Rabszolga jó példája annak, hogy a lapleírásban lévő sebzést nem lehet más lapokkal növelni, vagy csökkenteni, ugyanis hatás. 


Pál, a Villámkezű, PV Fegyverkovács, BV Hontalan Tanonc, FV Tüzesíjász és Bereni Palotaőr

Ahogy Pál esetében, úgy a Fegyverkovács esetében is igaz az, hogy a hatása érvényes saját magára is. Ugyanezért a Bizáncváradi Hontalan Tanonc, a Bereni Palotaőr, de még a Fenyvesváradi Tüzesíjász is hat magára.


Mágikus Testbevonat

Ennek a lapnak a kijátszója köre elején a saját laphúzó fázisban növekszik a páncélértéke. Kijátszásakor már érvényesül a hatása, tehát 4 páncélértéken kerül le a csatatérre. Ez minden ilyen típusú hatással rendelkező lap esetében érvényes, kivéve a Páncélzatok, pl.: Könnyű és Nehéz Medveszőrme Vért.


Bereni Gyakornok

Ha egy másik karakter hal meg, akkor minden karakter (a Gyakornok is) +5 páncél értéket kap. A Gyakornok halála esetén minden szövetséges karakter +10 páncél értéket kap. Ha a Bereni Gyakornok egyszerre hal meg más szövetséges karakterekkel (pl Őrült Vaddisznósereg által), akkor csak a Gyakornok halálával kell számolni (tehát 10 Páncél Értéket gyógyít).


Dupla Lövés és Kristály Tüskék

Kijátszása nem minősül támadásnak annak ellenére, hogy a szövegben a "támadható" elnevezés szerepel a "célozható" helyett. Alap esetben képesség sebzést okoz minden azonnali képesség és nem minősül támadásnak.


Tripla Lövés, Parasztlengős, Bosszúvágy és Dupla Spirállöveg

A fenti lapok kijátszása nem minősül támadásnak, mert képességek. Nincs feltétlenül definiált minimum sebzésük, mert általában felszerelés függő, hogy mennyit sebeznek (müködik ellenük a Bénitó Lövés). Mindegyik lap képesség sebzésként meg is próbálja sebezni a célpont ellenfelet/ellenfeleket. Parasztlengős esetén ez a Fegyverzet aktuális sebzés duplájának valamint a karakter sebzés  értékének az összege.


Dereshágói Hegylakó

A plusz páncélérték a maximális páncélértéket is növeli.


Bereni Tolvaj Batyu

A Tolvaj Batyu esetén az alap játékszabályok vannak érvényben, azaz olyan karakterre fegyverzet nem szerelhető fel, amely már fegyverzetet visel. Ha fejlesztés is van a fegyverzeten, akkor együtt kerül át a másik karakterre. A szintkorlát az alap szabályok szerint működik, azaz a karakter saját szintjénél nagyobb felszerelést nem viselhet (ez érvényes a fejlesztésre is, ráadásul a Fegyverzet megkapja a fejlesztés szintjét).


Lendületes Löveg

Ha a célpont ebben a körben már sérült egy 1 célpontos képesség által, akkor +6 képesség sebzés.


Nyílzápor és Homokvihar

A Nyílzápor minden ellenséges karaktert sebez, tehát nem céloz meg ellenfelet. A Homokvihar sem számít több célpontot célzó képességnek. Ezeket a képességeket például egy Gyakorlóbábu lap nem tudja kivédeni.


Botlódrót és a Bénító Lövés

Jelenleg csak azonnali képességek ellen játszhatóak ki. Várhatóan ez nem fog változni új lapok bevezetése után sem.


Télvidéki Fenyőbot

A lapon leírt hatás halmozható (alap szabályok szerint más lapoknál ez nem tehető meg).


Tanonc Pálca

A "Tanonc" kifejezés nem egy altípus, hanem a kártya nevében szereplő kifejezés karakterek esetén. Erre a kifejezésre hivatkozik ez a Fegyverzet.


Mester Pálca és Mennyei Pajzs

Ha a Mester Pálcával felszerelt karaktert ha egy képesség interakció éri, akkor a képesség a gyűjtőbe kerül, ha a játékos a pálcát a gyűjtőbe dobja. A Mennyei Pajzs esetén ha 0-nál nagyobb sebzésű képesség sebzés éri, akkor elhárítja, majd a gyűjtőbe kerül.


Lángoszlop

A lap megduplázza a saját sebzését, ha páratlan lesz a kockadobás eredménye (tehát nem az ellenfél sebződését duplázza meg). A további +10 sebzést (amely nem növelhető) a következő kör elején a laphúzó fázisban szenvedi el.


Sziklafal és Elektromos háló

A karakter nem szenved el sérülést sem fizikai támadás, sem képesség által, amíg a Sziklafal vagy az Elektromos Háló páncélértékkel rendelkezik. Elektromos Háló sebzése nem vihető ki Nemesre.


Rúnamester, Fenyvesváradi Látó és Gondolat Módosítás

A Rúnamester az ellenfél által használt laphúzó hatások esetén eldobat az ellenféllel egy lapot. Például a Látó lapon leírt +1 laphúzás hatásnak minősül, tehát az ellenséges Rúnamester Nemes esetén a Látó halálakor két lapot húz, majd egyet eldob a játékos. Ezzel ellentétben a Gondolat Módositás esetén nem dobat kártyát a Rúnamester, mert Gyors képesség, tehát nem hatása van.


Elemijég Dobókés

Hatását a célpont ellenséges karakterre fejti ki, tehát csak egy karakterre.


Sorozatlövés

A lap sebzése 4-szer történik meg, ezért mind a 4 alkalom külön csökkenthető vagy növelhető. (Pl.: Kitartó morál, vagy Pál, a Villámkezű által).


Acél Hullámtőr

Csak akkor ad +1 fegyverzet sebzést, ha az aktuális sebzés legalább 6, például a Parasztlengős képesség sebzése a dupla fegyverzetsebzés, ezért az aktuális sebzésre nem hat, így ebben az esetben nem jár a +1.


Árvíz

Az Árvíz az ellenfél térfelén okozott össz sebzés felét (lefelé kerekítve) gyógyítja a kijátszó játékos saját térfelén lévő minden karakteren. Például, ha 5-öt sebez 3 karakteren, akkor az 15 össz sebzés, aminek a felét gyógyítja az összes szövetséges karakteren, tehát 7-et.


Rövidkard és Körpajzs 

Csak saját csatatéren lévő folyamatos képességekre vonatkozik a leírása.


Dinamikus Erőnlét

A kijátszó karakter +1 karaktersebzést kap (tehát nem sérül 1-et), valamint nem csak az aktuális, de a maximális páncél értéke is csökken 10-el.


Szartírszarv Pálca és Ősi Szatírszarv Pálca

Mind a Szatírszarv Pálcára, mind a fejlesztésére igaz, hogy halmozható a hatása. Bármilyen képességet játszik ki az ellenfél, az +1 életerőbe kerül (akkor is ha nem a pakli része, például: Gyakorlóbábu).


Reflexek Mestere

A Reflexek Mestere Nemes nem háríthat át sebzést szomszédos halott karakterre.


Bőrműves

Fejlesztett Páncélzat esetén +2 sebzést ad összesen a Karakternek (tehát nem +3-at).


Hasítás

Kijátszható szélső karakterrel, valamint halott karakter is lehet a szomszédos karakter.