Kulcsszavak


Bajnok: Egy Bajnok kulcsszóval rendelkező karakter csak akkor játszható ki, ha nincs vele azonos nevű szövetségek karakter a csatatéren.

Fal: Karakterre szerelhető. Amíg páncél értékkel rendelkező Fal van a Karakteren, addig minden sérülést a Fal szenved el a Karakter helyett. Ez alól kivételek az olyan hatású lapok, melyek hatás sebzése "páncél" értékre vonatkozik.

Reflex: A Reflex kulcsszóval ellátott lap körönként két különböző célpont Karaktert vagy Bábot is támadhat, melyeket egymás után sebez. A sorrendet előre szükséges meghatározni.

Rontás: Az alábbi kifejezéseket nevezzük Rontásnak:

  • Nem támadhat
  • Nem használhat képességet
  • Nem aktiválhat hatást
  • Nem kaphat felszerelést

Ha egy Karakter Rontást kap, akkor a lap függvényében ezek egyikét, vagy akár mindegyikét elszenvedi. Ha egy Karakterről Rontás kerül le, akkor ezek mindegyike megszűnik. Ha egy Karakteren Rontás van, az nem jelenti azt, hogy nem kerülhet rá újra Rontás (akár ugyanaz).

Horda: A Horda kulcsszóval ellátott báb képesség kijátszható egy vele megegyező nevű aktív kártya karaktermezőjére. Ekkor a két lap sebzése és páncél értéke összeadódik, és csak a legfelső lap hatása érvényes. A Hordába rendezett kártyák egyetlen célpontnak számítanak, nem szomszédosak egymással. A Hordába rendezett kártyák közül mindig a legfelső lap szenvedi el a sebzést, mely ha meghaladja a legfelső lap páncél értékét, akkor ez a legfelső lap a gyűjtöbe kerül, a fennmaradó sebzés pedig tovább sebzi az következő legfelső lapot. 

Láng(X): Láng kulcsszóval rendelkező képességgel, vagy fegyverzettel sikeresen eltalált ellenfélre egy "X" értékű Láng jelző kerül, amely minden kör végén "X" értékkel sebzi az ellenfelet, mely érték a sebzést követően eggyel csökken. Az 1-es érték alá csökkenő Láng jelző leesik a lapról. A Láng jelző értéke csak akkor növekszik, ha újabb "X" Láng jelzőt kapna a kártya, mely ekkor az így kapott "X" értékre változik, tehát nem adódik hozzá a meglévő értékhez. Ilyen módon a Láng jelző értéke nem csökkenthető. A Láng jelzők különböző "X" értékei sohasem adódnak össze, közülük mindig csak a legnagyobb értéket kell figyelembe venni.

Immunis: az Immunis kulcsszó mindig az "Immunis: XXX" formában jelenik meg az adott lapon, ahol az "XXX" azt a listát definiálja, amely kulcsszavak és jelzők nincsenek rá hatással. Ez az alábbiakat jelenti:

  • Méregjelző: Ez a jelző nem helyezhető az Immunis lapra
  • Rontás: Mely kulcsszó nem fejti ki a hatását az Immunis lapra
  • Fal: Mely kulcsszóval ellátott lap páncél értékét és bármely hatását figyelmen kívül hagyhatja az Immunis lap
  • Láng: Mely kulcsszó által nem osztható ki az Immunis lapra Láng jelző

Egy kártya akár több mindenre is lehet egyszerre Immunis, és passzív (tétlen) Karakterek esetében is működik. Egy kártya csak kulcsszavakra és jelzőkre lehet Immunis, viszont konkrét lapokra és Sebéz típusra nem.

Áldozat: A köröd végén eldobhatsz a gyűjtödbe egy már kijátszott, Áldozat kulcssóval rendelkező lapot, és ekkor húzhatsz egy lapot. Áldozat kulcsszó a körödben maximum egyszer alkalmazható akkor is, ha több lap is rendelkezik vele.

Ostromgép(X): Csatatérre szerelhető. Az Ostromgépekre csatatérre szerelésük során X db jelző kerül, melyeket a kártyán meghatározott módon lehet felhasználni. Ha valamilyen módon elfogynak ezek a jelzők, akkor a lap a csatatérről a gyűjtőbe kerül. Egyszerre csak egy ostromgép lehet a csatatéren.

Hatalmas: A Hatalmas Karakterek nem viselhetnek Páncélt és nem fordulhatnak tétlenségbe. Amíg egy Hatalmas játékban van, addig csak három karaktermező használható. A Karakter kijátszási sorrendet ez nem változtatja meg.