Pakliépítés Kezdőknek 2024

2024.01.24

Mikor egy kezdő játékos belecsöppen az Ősök Hajnala és úgy általában a TCG-k világába, mindig merülhetnek fel kérdések.

Melyik kaszt/szín a legjobb? Mit tegyek be a pakliba? Elég lesz ez a képesség? Te mennyi fegyvert ajánlasz? Hány lapos a paklid stb.

Aki egy kicsit is nagyobb jártasságot szerez a játékban, csípőből rávágja a következőt: "Nekem ez, meg ez működik. Én így szoktam csinálni. Talán ha ezt a lapot kiveszed, jobb tempót kaphatsz." Azaz nincs egységes recept egy jó paklihoz, épp ez az Ősök Hajnala Kártyajáték kiemelkedő sajátossága. Egy jó megoldással és kis fantáziával épp ugyanúgy lehet működőképes egy 38-40 lapos pakli (lásd kedvenc laphúzó nemesünk), mint egy 30 lapot tartalmazó lassú, de annál hatékonyabban operáló harcos deck.

Vannak azonban olyan arányok, amelyekre érdemes lehet építeni, főleg az ismerkedés izgalmakkal teli szakaszában. Az alábbi kis cikk nem a versenygyőzelem kulcsát hivatott átadni az olvasónak, inkább egy segédletként funkcionálhat azoknak a kezében, akik még csak az alapdobozokkal és magával a játékkal próbálnak mélyebb ismeretséget, illetve szoros házasságot kötni.


I. Mi mehet a paklimba?

A játék szabályai alapján 30 és 40 lap közötti paklimérettel rendelkezhet minden játékos. Ajánlott kezdőként egy könnyen fejben tartható, 30-32 lap közötti paklinak nekiállni, így nem kell komolyabb erőfeszítés, hogy minden zsoldos és fegyverzet időben csatatérre kerüljön, és ne azt kelljen nézni, hogy az ellenfél szó szerint lepüföli az életerőnket!


II. Miből mennyit lehet beletenni a deckembe?

Túlzás azt mondani, hogy bármit, ezért lehetnek irányadó arányok. Én csak saját pakliépítő tapasztalataim alapján tudok nyilatkozni. Egy mindenre is jó alapot képző pakliban a következőket szoktam tartani, ami talán jó lehet másnak is.


A kis recept:

  1. 10 Karakter ( 1-4-3-2-es felállás a csatatéren) -> Kezdő karakter, aki lehetőleg 1-es szintű. 4 db LVL3-as, hogy biztosan kijöjjön egy a kézbe, 3 db 4-es vagy 5-ös a lineáris építkezésért és az utolsó szabad helyre/slotra egy lehetőleg 6-os szintű zsoldos, aki képes befejezni a meccset. A fenti focis zárójel tehát a 10 paklinkba kerülő karakter számát és csatatéren betöltött helyét határozza meg. :) Azért ne csodálkozzatok, ettől eltérő leosztással is lehet találkozni. Többen szeretik a sok kis karakteres, időhúzó paklikat, valamint több zsoldos rendelkezik olyan kulcssszóval és hatással ami indokolja a számok eltolását.

  2. 6 Fegyver (ami néha 5 fegyverzet és egy fejlesztés) -> A játék alapvető előnyszerzési lehetősége az azonnali képességek kijátszása, melyekhez általában szükség van fegyverzetre. (Kivételt képez a sokak számára áhított Tüzes Ököl, vagy a fegyverzetek nélkül is működő Falu Sámán, Jéghajlító...) Ezen kívül megnöveli az ütőerőt vagy valamilyen hatása miatt szükséges a csatatérre kerülése.

  3. 12 képesség (ez szokott legtöbbször változni 8-14 között is, ha a pakli igényli) -> Talán ezt a számot a legnehezebb belőni, hiszen egy harcos nem annyira a spellekre épít, míg a mágus kasztnak enélkül elképzelhetetlen a játék. Nagy általánosságban a 12 azért lehet jó, mert ebbe a számba igény esetén beférhetnek hátasok, folyamatos képességek és persze a leggyakoribb azonnali képességek is. A jelenlegi spell meta igényli a védelmet, így a 4 fal képesség szinte mindenkinél bekerül, míg a harcos a Mennyei pajzsok és hátasok mögé tud valamennyire "behúzódni". A maradék 8 helyre kell szétosztani az egyéb spelleket. Mágusnál a sorozásra használt 3-as szintű képességeket és a nagy befejezőket, míg a vadász általában a falak és nagy Bumm spellek miatt inkább a potikra spórol több lapot a paklijában.

  4. 3-4 Ital -> Legtöbb esetben ezt a számot felfelé variálom, mivel az italok kellenek az életerő áldozáshoz, sebzéskivitelhez vagy hatások aktiválásához is. Egy 2024-es haladó pakli talán nem is képzelhető el minimum 3, akár 5 poti használata nélkül.

  5. Egyéb -> A fenti számok változhatnak a páncélzat lapok vagy egyéb finomságok alkalmazásával, ezért van, hogy kevesebb ital és képesség, de akár 2-3 páncél is befér a lapok közé.

Ha a fenti arányokon sikerül átrágnia magát valakinek, akkor jöhetnek a pakli finomhangolásai. Ide tartozik a lapszámok pontosítása, bizonyos laptípusok növelése, esetleg csökkentése. Annyit biztos ajánlhatok, ne egyetlen meccs alapján szűrjetek le tartalmas következtetéseket! A szerencsefaktor miatt előfordulhat, hogy a leglehetetlenebb kezdőkézből kell indulnod és nem a deck összetételével van a probléma.


III. Egy koncepció születése

Ha eljutottál oda, hogy megszületett az első saját találmányú paklid, de igazi mélységet is szeretnél neki adni, akkor indulhat az igazi móka! Lehet, hogy van egy-két erőssége, amit hangsúlyosabbá lehet tenni néhány cserével, itt már nem csak a játszhatóság a cél, elindultál a grammra mérés hosszadalmas útján. Többször előfordult, hogy maga az összetétel rendben volt, de nem igazán tudtam semmi áttörőt előidézni. Ilyenkor érdemes megnézni, mi történik, ha néhány lapot megváltoztatsz. Kiveszel egy zsoldost és kicseréled valami teljesen más hatásúra vagy tetszik egy képesség és megpróbálod "rászabni" a körítést. Nagy segítség ilyenkor az Ősök Hajnala lapkeresője, ahol lehetőség nyílik akár sebzéstípus vagy faj alapján szűkíteni a kört. Ezzel akár olyan lapkombinációk is megmutathatják magukat, amiket a szimpla mappalapozgatás nem képes felfedni.

Egy szó, mint száz, amíg készül a világmegváltó Deck, addig te dönthetsz mindenről. Találj ki új dolgokat, vegyél elő és porolj le régi lapokat, csemegézz a honlapon fellelhető paklicikkekből és gyúrd össze saját stílusodhoz legjobban illő paklidat!

Mészi