Versenyzés

2020.03.26

Biztosan megfogalmazódott már benned, hogy hogyan is zajlik egy Ősök Hajnala a verseny és hogy miért érdemes belevágnod ebbe a hobbiba. Most erre adunk választ számodra.

Egy versenyt figyelembe véve nagyon fontos szempont, hogy milyen motivációt tudsz adni a játékosaidnak és hogyan éred el azt, hogy ők szívesen járjanak el a versenyekre. Ebben az esetben sokan azt gondolhatnák, hogy legyen jó a játékod és vonzza majd az embereket, de ez nem teljesen igaz. Rengeteg játék van a piacon és az, hogy téged vagy egy másikat választ majd az érdeklődő, sokkal inkább attól függ, hogy milyen kötődésekkel tudsz szolgálni számára: van-e olyan érintett témája a játékodnak, ami számára releváns? Tud-e szerezni valami olyan értéket, ami számára fontos? Van esetleg ismerőse a játékosok között, ami miatt szívesen veti bele magát a játék rejtelmeibe? És igen, ez az egyik legfontosabb szempont, ezért is szoktam rengetegszer hangsúlyozni, hogy a legjobb közösségépítés, ha bevonod az ismerőseid, mivel azonnal van egy fontos kötődésük a játékhoz, neked azonnal lett kivel gyakorolnod és megosztanod a játékbeli élményeidet és így mindenki nyerhet. 

Elsősorban a cikk lényege a versenyzés, így térjünk is ki rá. A versenyeink kezdetén alapvetően törekszünk rá, hogy mindenki időben érjen oda a versenyre. Régebben még nem használtunk pakli listákat, így volt hogy szinte elképzelésünk sem volt, hogy kikre várunk, hiszen nem tartja mindenki a másikkal a napi kapcsolatot és azt tudni kell, hogy az Ősök Hajnala játékosok imádnak késni és ezt rendszeresen gyakorolják is, amivel nincs is baj, csak a szervezésnél figyelembe kell venni, hogy mikor a versenyre érkezünk, kell egy bizonyos szintű tudás, hogy ki az, akit még várnunk kell: erre megoldás a pakli lista, amit a verseny előtti időpontig le kell adni, hogy indulni tudj a versenyen. 

Miután megtörtént a regisztráció és mindenki megérkezett a versenyre, akkor jön el a nemes feladat, hogy kisorsolom az első fordulót, amihez két csoportot alkotok. Az első a kezdők, a második pedig a tapasztalt játékosok. Ha megvannak a csoportok, akkor elkezdem kockával kidobni a párosításokat, majd a végén kihirdetem az első fordulót és elkezdődik a játék. 

A következő 15 percbe minden játékosunk néma csendbe próbálja átgondolni, hogyan gyűrheti le ellenfelét, majd a 15 percet megtörve általában Pál András végez elsőként a versenyével. Ilyenkor odahívják a bírót, aki ellenőrzi a játék végét és pontot számol, majd felírja. A verseny legizgalmasabb része a harmadik forduló, ahol a legtöbbször először kerülnek össze a legjobb játékosaink, majd egymást legyőzve utat engedhetnek erős középmezőnybeli játékosoknak is. És igen, jól olvastad, nálunk nincs kiesés, minden fordulóban a hasonló pontszámot elért ellenfelek ellen küzdesz és minden esetben az egész versenyt végig küzdheted és nem fogsz kapni a szintednél jóval erősebb ellenfeleket. 

A verseny végén jön az eredményhirdetés, ahol összehívjuk a csapatot és kihirdetem a végéről az elejére haladva az eredményeket, majd átveszik a nyereményt és jön a bontogatás. Mindenki hatalmas érdeklődéssel kémleli, hogy ki mit nyitott a nyereményéből, ezzel is megosztva egymással az örömöt. 

Ha vége a versenynek, akkor sincs vége a napnak, hiszen mindenki számára elérhető a párbaj, ahol egy tetszőleges ellenfelet kihívhatsz és megküzdhetsz vele egy kiegészítőért és némi lélekpontért. A párbaj szabálya, hogy mindenki ellen csak egyet játszhatsz, így minél többen vagyunk annál több lehetőséged van pontokat és készletet gyűjteni. 


Reméljük gyorsan lecseng ez a vírusos időszak és újra találkozhatunk egy kiváló verseny keretein belül. Addig is pedig: #maradjotthon