Képességek a játékban

2021.12.11

Az Ősök Hajnala több képességet is megkülönböztet, így ebben a cikkben egy kis útmutatást adok, hogy milyen szabályok vonatkoznak az eltérő típusú lapokhoz.

Jelenleg 6 eltérő képesség lap van a játékban: Folyamatos, Báb, Azonnali, Csapda, Gyors és a Hátas. Ezeket legtöbbször a kijátszási fázis és a kijátszási kritérium különbözteti meg, amiket a következő sorokban megpróbálok nektek csoportokra szeparálni.


Saját körünk

1: Folyamatos, Báb, Hátas

Ez a 3 laptípus a saját taktikai fázisunkban játszható ki. Eltérhet ezek helye, például a Bábok kerülhetnek üres karakter helyre vagy halott karakterre is, valamint a folyamatos képességek külön csatatérre, karakterre vagy akár felszerelésre is. De minden esetben ez jelezve lesz az adott lapokon. A Hátasok úgy működnek, mint minden karakterre szerelhető Folyamatos képesség, így tehát ezeket csak karakterekre rakhatjuk rá. Egy karakter pedig csak egy karakterre szerelhető képességet tud magára kijátszani.

A nagy eltérés még ebben az első csoportban, hogy kijátszásukhoz nincs szüksége a karaktereknek fegyverzetre, ellenben a többi képesség lappal! 

Továbbá, ezen három laptípus kijátszása után még végrehajthatunk a karaktereinkkel fizikai támadást. 

Összegezve tehát: A Folyamatos, Báb és Hátas lapok csak a taktikai fázisunkban játszhatunk ki, fegyverzet nélkül és utána még támadhatunk is a karaktereinkkel (de más képességet már nem játszhatnak ki) !


2: Azonnali

Ezek a képességek csak a saját támadó fázisunkban játszható ki, melyhez már kell fegyverzet is. Az Azonnali képességek a fentiekhez képest abban is eltérnek, hogy kijátszásuk után az adott karakter már nem hajthat végre semmilyen akciót, tehát fizikai támadást sem, valamint további képességek kijátszását sem engedi (értelemszerűen ha bármelyik lap mást ír, az felülírja ezt a szabályt) .


Saját és ellenfél köre

1: Gyors

Csak a Gyors képességek játszhatóak ki a saját és ellenfelünk körében is. Ezekhez a lapokhoz is kell fegyverzet, viszont kijátszásuk után, ha saját támadónkban játsszuk ki, még végrehajthatunk fizikai támadást a karakterünkkel.

A saját támadó fázisunkban bármikor kijátszhatjuk őket. Az ellenfél körében viszont csak akkor, amint bejelenti az ellenfelünk az első akcióját, amivel átlép már a saját támadó fázisába.

Szóval: Amint az ellenfelünk az első Azonnali vagy Gyors képességét kijátssza, vagy az első fizikai támadását bejelenti, akkor még tudunk Gyors képességet kijátszani. Ebben az esetben ellenfelünk megváltoztathatja a cselekedetét. Például visszaveheti a kezébe a képességlapot, amivel átlépett támadóba, vagy megváltoztathatja a célpontját, még a fizikai támadásának is. Tehát újra kezdheti a támadó fázisát!

Példa: Az ellenfelünk a támadó fázisát egy Lélek Csapással kezdené, de ekkor mi kijátszunk egy Gondolat Módosítást. Az ellenfelünknek vissza kell vennie a kezébe a Lélek Csapást, majd visszakevernie a kezében tartott lapokat és húznia annyit, amennyit visszakevert. Ilyenkor dönthet úgy, hogy más képességet játszik ki más célpontra (ha van neki), vagy akár sima fizikai támadást hajt végre ezzel a karakterrel.

Egy karakter egy körben csak egy képesség lapot játszhat ki, ez igaz minden típusra! Ha rendelkezünk mondjuk két Ólom Lábakkal, és az ellenfél bejelenti az első támadását, mindkettőt kijátszhatjuk, de ahhoz két karakter kell nekünk, és egyből ki kell játszanunk.


Ellenfél köre

1: Csapda

A Csapdák csak az ellenfél körében használhatóak.

Kell hozzájuk fegyverzet és belőlük is csak egy játszható ki karakterenként. Ezek a lapok reakcióként működnek, így kijátszásuk is ehhez kötött, vagyis azzal tudunk Csapdát kijátszani, akit céloznak is valamilyen módon. Például ha megszeretnénk akadályozni egy Dermesztést, ahhoz a Bénító Lövésünket egy olyan karakterrel kell kijátszani, ami célozva van (a Dermesztés két célpontos amúgy, de az egyetlen Bénítónk mindkét célpontot megvédheti) . Valamint fontos még, hogy a Csapdánk szintjénél nagyobb szintű lapokra nem tudunk reagálni, így hiába van Bénító Lövésünk, ha egy Lélek Csapással céloznak például minket, ami 6-os szintű képesség.

Vannak persze speciális kivételek (mint például a Fegyvertörő, hiszen ott csak annyi a kritérium, hogy támadják az adott karakterünket, mindegy, hogy az hanyas szintű). Legtöbb esetben ezek a feltételek jelezve vannak a lapok leírásában.

Remélem tudtam segíteni nektek. Ami még egy hosszabb téma lenne, az a különböző képpen elhelyezhető Folyamatos képességek, amiknek részleteit megtalálhatjátok a Játékszabályok menüben a weboldalon.

Holnap párbaj és mentor nap, jövőhét vasárnap pedig az első Profi versenyünk az újraindulást követően! Sok sikert, jó játékot mindenkinek!

Közösségi Csoportunk: https://www.facebook.com/groups/409260922811791

Discord szerverünk: https://discord.gg/HxpKzefAj5