Pakliépítés - Mágus (kezdő-haladó formátum)

2021.12.11

A második, kezdőknek szánt cikksorozatomban ezúttal egy egész paklit szeretnék nektek bemutatni, amivel már akár haladó szintű versenyen is helyt lehet állni. Természetesen több lap eltérés is hasonló eredményeket hozhat, valamint játékos stílustól eltérően szabhatjuk kedvünkre a versenypaklikat. 

Az elsődleges célom megmutatni nektek, hogy körülbelül mik azok a fix keretek, amiken belül gondolkodni kell egy új pakli megépítésén. 

A cikk olvasása mellé nem árt, ha megnyitjátok új oldalon a Kártyalisták menünket, hogy a nevesített lapoknál meg is ismerkedjetek velük jobban: 

https://www.osokhajnala.eu/kartyak/

Nemes:

Első lépés a Nemes kiválasztása, ami nem a pakli része, így nem számít bele a minimum 30 lapos keretbe. A leginkább elérhető, stabilan jó Nemes az Elementalista, ami szinte minden képességünkhöz hozzá fog rakni +1 sebzést. Ezután a karakterek és a fegyverek kiválasztása következik, hiszen általában ez az a rész, ami fixen változatlan lehet egyes paklikban (legalábbis az arányuk).

Karakterek:

Koncepciótól függően, a 30 lapos paklik 9-10 karaktert használnak általában. Elsőként azt kell eldöntenünk, hogy használjunk-e 2-es szintű (tehát első körös) karaktert. A jelenlegi metában, kiváltképpen a mágusnál, ez egy elengedhető dolog, hiszen sokkal többet fogunk érni egy 3-as kezdéssel, ami után jöhetnek az erősebb, nagyobb szintű karaktereink.

Valamint persze, ez is koncepció függő, de a tapasztalatok alapján jóval erősebb Mágust építhetünk, ha kihagyjuk az első körünket, és egyből egy 3-as szintűvel kezdünk. Ha ez megvan, akkor jönnek az arányok.

Amiből biztosabban szeretnénk kezdésként találkozni, abból fixen 4 kerül a pakliba. Így megy akkor 4 darab 3-as szintű karakter és 4 darab 4-es szintű. Az utolsó karakterünk pedig 2 darab 6-os szintű, ami ritkán fog ütemben jól kijönni, de ha sikerül, előnyre tehetünk szert. (Általában ennél a résznél módosul a karakterszám is egy pakliban, ha fixebb esélyt akarunk a hatodik körben egy 6-osnak, akkor 3 darab is belemehet egy pakliba, és csak 3db 4-es.)

A 10 karakterhez szükségünk lesz fegyverzetre, amiből általában 6-7 elég is lesz. Ennél a koncepciónál kezdés esetén amúgy is fegyvert veszünk ki fixen (hiszen a szabályok értelmében egy max 2-es szintű lapot a kezünkbe vehetünk húzás előtt, így az biztosan nálunk lesz húzás után).

Javasolt legalább egy Életerő Italát játszani, ha nem használunk karaktert az első körben, hiszen ha ellenfelünk kezdi a játékot, és használ 2-es karaktert, az életünkbe fog sebezni. Ezt a kisebb hátrányt viszont szépen lehet pótolni egy életerőt töltő ital lappal, ha kezdéskor ezt választjuk ki a paklinkból.

Fegyverzet:

A mágusok nagy része nem csapkodással fog sebzést bevinni, hanem varázslatokkal. Persze ezekhez is szükséges fegyverzet, de a 9-10 karakterhez a 6-7 fegyver elégséges lesz. A Mágusok egyik legfontosabb fegyvere a Télvidéki Fenyőbot, hiszen rengeteg életerőt spórol nekünk a hatása.

1 Fenyőbot mellé pedig 3 Szatírszarv Pálca és 2 vagy 3 Sziromkristály Pálca kerül. Míg az előbbi nagyon zavaró lehet a legtöbb ellenségünknek, hiszen minden képesség lap kijátszása után 1 életerőt veszítenek is, a másik az ellenség, de a saját képességeink sebzéséből is 2-őt csökkenthet. Helyzetfüggő, hogy mikor melyik lesz majd hasznosabb, de az biztos, hogy a választott képességlapjaink miatt az ellenfelet jobban fogja zavarni, mint minket.

Meg is vagyunk a paklink alapjával, ami 10 karaktert, 6 fegyverzetet és egy itallapot tartalmaz. Nézzük mi kell a maradék 13 helyre.

Azonnali Képesség:

A Mágus ereje az azonnali varázslatokban rejlik, vagy a sebzésük vagy a képességük miatt, így ezt a kasztot többféle módon is összeállíthatjuk. A most bemutatott pakli csak egy olyan példa, ami a három leghasználtabb, alap Mágus azonnali képességet tartalmazza.

A játék első szakaszában a 2 Dermesztésre és a 2 Szikla Reptetésre támaszkodhatunk. Míg a Dermesztés az egyik legjobb kontroll lap, a Sziklareptetés az egyik legbiztosabb sebző lapunk. A végjátékra pedig a Lélekgömbök és a Lélek Csapás fog csúnya pusztításokat okozni ellenfelünk karakterei között.

Védelem:

Ebbe a koncepcióba nem szorult sok védekező képesség, inkább az agresszív játékot segítik a lapok, viszont a 3 Sziklafal remek választás lehet, akármilyen Mágust is építünk, így itt sem maradhat el. Mivel ez egy Folyamatos képesség, így lejátszásakor még lehet támadni, de azonnali képességet már nem süthetünk el azzal a karakterrel az aktuális körben. A plusz 10 páncél (pláne, hogy nem lehet túlütni) mindig jól fog jönni ha meg akarunk védeni egy, már kevesebb életerővel rendelkező karakterünket. Használjuk bátran, ha kezünkbe kerül.

Két Magabiztosság itala további lehetőségeket nyit előttünk, hiszen vagy laphúzásra/lapcserére vagy pedig karakterünk páncélját hivatottak gyógyítani. Ezen kívül pedig a Sziromkristály Pálca is besorolható a védelmek közé, hiszen minden olyan képesség, ami nem természet típusú, 2-vel kevesebbet fog sebezni. Ez a mi lapjainkra is vonatkozik, ezért is került a ,,nagysebzős" képességek mellé, hogy minket ne hátráltasson annyira, mint ellenfelünket.

Ezzel meg is vagyunk a 30 lapos paklinkkal. Nézzük milyen kombinációkat rejt ez az összeállítás még, amire érdemes figyelnünk.

Kombinációk:

A fegyverzetekről már feljebb írtam, de nem árt az ismétlés. Ha mi kezdjük a játékot, egy Télvidéki Fenyőbotot vegyünk ki fixen, hiszen nagyon erős a hatása, sok életet fog megspórolni nekünk, ami miatt bátran engedhetünk a későbbiekben támadásokat az életerőnkbe.

A Fenyveshágói Remete lesz az első karakter ha minden jól megy, amit játékba hozunk. Ez az egyik legstabilabb 3-as szintű lény a Mágusnál, a statisztikái miatt. De a hatását is tudjuk hasznosítani ha úgy adódik, hiszen ha rá rakjuk ki a 3 Sziklafal egyikét, két életerőt gyógyít rajtunk. Persze sok esetben érdemesebb lesz a nagyobb szintűek megvédésére, csak a plusz két életerőért ne erőltessük rá, csak ha szükségét érezzük.

Az Óvárosi Szektatag az egyik legjobb statisztikákkal rendelkező 4-es Mágus karakter. A hatása is nagyon hasznos lehet, hiszen ha vele játsszuk ki a Lélekgömböt, a célpont karakter nem támadhat a következő körében. Persze ez is helyzetfüggő lesz, hiszen általában 20 sebzést akarunk ezzel a képességgel kiosztani, amivel legtöbbször el is tüntethetjük az ellenfél egyik karakterét. Persze, ha fontosnak látjuk, akkor ezzel a karakterrel kijátszhatjuk teljes sebzés előtt is a Lélekgömböt, hogy ne tudjon támadni a célpontunk.

A két Bereni Halálmágus egyrészt a statisztikái miatt hasznos, ugyan a hatásuk is beleillik a koncepciónkban, ám az mégsem olyan jelentős, mint a Szektatagoknál például. Viszont ők tudják csak kijátszani a Lélek Csapást is, ami alapvetően a végjátékra szakosodott, nagyon kellemetlen meglepetést fog tudni okozni, ha az éppen játékba hozott Halálmágus fegyverzettel kerül le, és elpusztít a Lélek Csapással egy áldozatot.

Így áll tehát össze ez a Mágus pakli, ami a kevés védelmet kisebb kontroll lapokkal kárpótolja.

Variációk:

Lapkészlettől és játékstílustól függően változtathatjátok a paklit: Ha több sebzést akartok például a játék középső szakaszában, 1 sziklafal és egy Lélekgömb helyett akár bekerülhet még két Reptetés is, de ha több kontrollt, akkor hasonlóan jöhetnek még Dermesztések is.

A 9-10 karakter és 6-7 fegyverzetet viszont próbáljátok betartani egy 30 lapos paklinál, általában ennyi kelleni fog, hogy stabilan jöjjenek a köreitek! Ha kicsit tapasztaltabbak vagytok, vagy jelen esetben lassabb tempójú Mágust építetek, akkor a 9 karakter, plusz 6 fegyverzet is működhet, így felszabadítva helyet két kontroll lapnak.

Ez a haladó pakli a webshopban is elérhető:

https://www.osokhajnala.eu/p/magus-halado-pakli/

Remélem tudtam segíteni, és egy alap, pakliépítési stratégiát leírni nektek. 

Sok sikert, jó tesztelgetést!